pellaodmann

Oh boy!

Kategori: Vardag

Har haft en så himla onödig dag i skolan! Det enda bra med den var att jag och min kompis förmodligen är svenskalärarens favoritelever nu, och det skadar väl aldrig? För att göra dagen ännu "bättre" visar det sig att mitt busskort har slutat fungera så mailade min lärare och frågade helt enkelt vad jag ska göra^^ Det är även otroligt många som frågat mig om allt är på engelska, vad som händer om vi inte förstår mm och nu vill jag helt enkelt informera alla som läser min blogg om IB så att diskussionen kan få ett slut. En "regel" är att 'Inom IB pratar man engelska', punkt. Glöm svenskan helt enkelt. Det är verkligen inte svårt att förstå och prata engelska, tro mig! Om man inte förstår ngt ord elr inte kan säga det så kan man helt enkelt ta sig runt det genom att förklara elr be läraren göra det (annars kan man ju även googla ^^). "Är det inte jobbigt/svårt/drygt?" frågar även många - nej, det är det inte. De som väljer att gå IB kan engelska flytande så för oss är det inte det. Om man t ex har engelska som sitt sämsta ämne väljer man inte IB, det förstår man själv :) Om man ändå skulle göra det går man ju först på intagningsprov och intervjuer på engelska så då visar ju de om man ska elr kanske inte borde välja den linjen :) xx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: